Harry Dean Stanton: Partly Fiction
Partly Fiction is an impressionist film portrait of iconic Hollywood actor Harry Dean Stanton, who is now 86 years old and has around 250 film titles to his name. Excerpts from his most important roles - in Alien, The Straight Story, Cool Hand Luke and Paris, Texas - are alternated with intimate moments at Stanton's home, or with director Sophie Huber cruising around nighttime Los Angeles. Stanton reminisces once in a while, but much like his most memorable character Travis in Wim Wenders's classic Paris, Texas, he's not a big talker. He'd rather visit the bar where he has been a regular for 42 years, or sit in the comfort of his own home playing his heartbreaking versions of American blues and folk songs such as "Blue Moon" and "Tennessee Whiskey". He makes music with actor, musician and good friend Kris Kristofferson, and muses on the fact that he never seriously pursued a career in music. Fellow figures from the film world including Wim Wenders and Sam Shepard talk about Stanton's exceptional talent. And David Lynch - with whom Stanton made six films - drops by for a refreshing interview as well. All this is brought together in elegant monochrome and color photography by acclaimed cinematographer Seamus McGarvey, providing a fitting tribute to this wayward "Forrest Gump of Hollywood," as Stanton's assistant describes him.