Good Husband, Dear Son
The village of Ahatovici is located in the hills near Sarajevo. During the war in Yugoslavia, when the village fell into Serbian hands, the face of Ahatovici changed completely. Practically all of the men were captured and brutally murdered, and the village was burnt to the ground. Only the women and children were spared. Good Husband, Dear Son tells the story behind this forgotten genocide. The murdered men are commemorated in the stories of their wives, mothers and daughters, and through the few photographs and personal belongings that remain of them. Each object carries a memory, but the fact that someone was a good husband cannot be seen from a photograph. It clearly appears though from the way his wife, talking about him, caresses the picture and presses it against her chest. In this thick layer of grief, the film looks for the beauty of the memory and of love.