Flint Is a Place
Flint is a place that needs no introduction, certainly in the United States. With documentary filmmaker and activist Michael Moore as its best-known ambassador, Flint has become a symbol of all that can go wrong with the American Dream. This six-part web documentary gives a voice to the people of Flint, Michigan. They are more than the sum of their poverty, lead pollution and deserted factories. This transmedia project reveals how they experience their city, through photographs, video, diary excerpts, interviews and social media posts. The result is a powerful, stylized portrayal of pride, hope and pent-up anger. The residents talk about the lead-polluted water they had to drink for years, even though the authorities were aware of the danger, and the effects this has had on them. In another episode, we see Briana, the sister of a successful female boxer. Briana has been less fortunate than her sister: like so many of her fellow residents, she has no way of escaping Flint.