Emergency Call - A Murder Mystery
On a winter's night in 2006, in the western Finnish town of Ulvila, an intruder broke into the house where Jukka Lahti and Anneli Auer lived with their four children. While Jukka was being stabbed to death, a panic-stricken Anneli placed a call to emergency services – her call serves as the basis for this exciting thriller-like reconstruction. Years later, the case remains unsolved, making it one of the most bizarre murder mysteries in Finland’s recent history. Several detectives have been put on the case and taken off again, and experts from abroad have been brought in, all to no avail. The lack of tangible evidence leads to the extraordinary conclusion that the housewife must have been the perpetrator. What’s more, Anneli herself starts believing in her guilt and ends up in prison. IDFA veteran Pekka Lehto doesn’t judge and takes no sides, but rather shows us how the case has developed over the years. He invites Anneli to speak, but we also hear from investigators, forensic experts and prosecutors – never in a traditional interview setting, but filmed in dark parking garages or dimly-lit rooms. This adds to the sinister atmosphere of the documentary, which has several surprising twists in store.