Straight Stories - Part 1
On both sides of the Strait of Gibraltar, youngsters dream about life on the other side. Their ignorance and gullibility make the differences between dream and reality painfully clear. Whereas in ancient timesthe Mediterranean used to be a binding cultural factor, today it is a dividing line. The landscapes look similar, the dreams of the prospective travellers too, but migration between the first and third world is hampered by laws as well as social, cultural, and political complications.