Buddha in Africa
African orphans get a strict Buddhist education at a Chinese boarding school in Malawi. They learn Kung Fu and Mandarin, and how to use chopsticks to eat their maize.
Fifteen-year-old Enock, a talented Kung Fu performer who was once the school’s star student, now feels caught between two worlds. In his heart he wants to return to the village where his grandmother and aunts live, but nowadays he speaks better Mandarin than his own mother tongue. He’s got the opportunity to continue his studies in Taiwan, paid for by the charitable organization financing the boarding school. It’s tempting because a solid Chinese education could lead to a good job, there or in Africa—but would it mean betraying his African heart?