Shot! The Psycho-Spiritual Mantra of Rock
Some of the most famous pop photography of the 1970s is the work of Mick Rock. His photos were largely responsible for establishing the images of legendary musicians Iggy Pop, David Bowie and Lou Reed, with the classic album covers for Raw Power by Iggy and the Stooges and Transformer by Lou Reed, as well as David Bowie as Ziggy Stardust. Equally iconic are the videos he directed, such as Bowie’s Jean Genie and Life on Mars. Rock, now approaching 70, is the man who shot the 1970s. It was the era of glam rock, and later of punk – Rock also photographed the Sex Pistols and the Ramones – as well as bands like Queen, whose album cover for Queen II features Rock’s photography. Barnaby Clay, also a respected music video director, interviews Rock about his lengthy career. We see the photographer as he attempts to organize his extensive archive, coming across unused video footage of David Bowie along the way. Suffering from heart trouble, he has to take it easy as he awaits an operation. Shot! The Psycho-Spiritual Mantra of Rock is a portrait of Rock from his hospital bed, with hallucinatory flashbacks and psychedelic dream sequences.