Shot! The Psycho-Spiritual Mantra of Rock
Veel beroemde popfoto’s uit de jaren zeventig zijn gemaakt door Mick Rock. Zo bepaalde hij grotendeels het imago van de legendarische Iggy Pop, David Bowie en Lou Reed met klassiek geworden platenhoezen: Raw Power van Iggy and the Stooges, Transformer van Lou Reed en David Bowie als Ziggy Stardust. De door hem geregisseerde videoclips, zoals die voor Bowies ‘Jean Genie’ en ‘Life on Mars,’ zijn minstens even iconisch. Rock is ‘the man who shot the seventies.’ Het was het tijdperk van de glamrock, maar ook van de punk – Rock legde The Sex Pistols en The Ramones vast – en bands als Queen, waarvoor Rock de albumcover van Queen II fotografeerde. Barnaby Clay, zelf ook een gerespecteerd videoclipregisseur, interviewt Rock over zijn langdurende carrière en laat zien hoe de bijna zeventigjarige fotograaf orde probeert te scheppen in zijn omvangrijke archief, waar ongebruikt videomateriaal van Bowie wordt ontdekt. Na een hartkwaal moet hij het wat rustiger aandoen, in afwachting van een operatie. Shot! The Psycho-Spiritual Mantra of Rock portretteert Rock vanaf zijn ziekenhuisbed, met hallucinante flashbacks en psychedelische droomsequenties.