Invisible Girls
Drie Deense tienermeiden worden gepest of genegeerd op school. Maria, Maiken en Silan vinden online gelukkig steun bij elkaar. Hun avatars ontmoeten elkaar in de virtuele wereld Second Life, waar ze dagelijkse problemen met elkaar bespreken. Soms zweven ze als engelmeisjes door de lucht, op andere dagen liggen ze digitaal in een zomers grasveld. De gesloten Maria vreest de dag dat ze voor het eerst naar de middelbare school moet. "Ik maak me zorgen dat ze bij de eerste aanblik kunnen vertellen dat ik altijd een einzelgänger geweest ben", zegt ze tegen haar cybervriendinnen. Silan, op haar school ook een buitenbeetje, kent dat gevoel. Maar dat wordt vanaf nu anders! Silan: "Ik heb besloten dat ik vanaf nu een meisje wil zijn naar wie mensen luisteren." Ze besluit haar vrienden te zoeken buiten de schoolmuren, bij een theatergroep. Maiken heeft al op zo veel scholen gezeten dat ze het proberen moe werd: "Ik probeerde constant één van hen te worden -- en eindigde constant als een geest die door niemand opgemerkt werd." Maar nu heeft ze voor het eerst een echte vriendin. Toch blijft Maiken bang dat het meisje snel genoeg van haar zal krijgen. Zullen de onzichtbare meiden in real life ooit bij de groep horen?