The Sniper of Kobani
Als de Koerdische Haron een kapsalon binnenloopt, wordt hij met alle egards ontvangen. Hij is sluipschutter van beroep en beschermt met zijn geweer de inwoners van Kobani tegen de allesverwoestende IS. De kapper zit vol vragen, maar Haron geeft weinig prijs. Hij gaat weer aan het werk.
Toen de Koerdisch-Nederlandse filmmaker Reber Dosky huiswaarts keerde, bleek zijn filmmateriaal de reis niet te hebben overleefd; dus keerde hij terug naar Kobani, om de film opnieuw te draaien. Het leverde een verstild en empathisch portret op. Voor de mensen in de kapsalon is Haron nog een enigma, voor de kijker heeft de ziel van deze sluipschutter zich geopenbaard.