Mugabe and the White African
In 1980 werd Robert Mugabe democratisch gekozen tot staatshoofd in de voormalig Engelse kolonie Rhodesië. De eerste twintig jaar van zijn steeds dictatorialere bewind liet hij de blanke minderheid met rust. Tot de president in 2000 zijn landhervormingsprogramma invoerde, met als doel de blanke boeren te onteigenen en hun land te verdelen onder de zwarte bevolking. Eén van de blanke boeren die afstand zou moeten doen van zijn bloeiende bedrijf is Mike Campbell. Maar Campbell weigert. Hij spant zelfs een rechtszaak aan tegen Mugabe. Met zijn schoonzoon Ben Freeth, die samen met hem het bedrijf runt, reist hij keer op keer naar Namibië waar hij voor een internationaal gerechtshof Mugabe voor racisme heeft aangeklaagd.