Op 3 maart 2009 verdwijnt Clemens K., hoofd financiën van een Amsterdams kunstfonds, spoorloos. In de dagen die volgen wordt duidelijk dat hij met zijn tienerzonen is gevlucht naar Thailand, nadat hij maar liefst 15,8 miljoen euro heeft weggesluisd naar buitenlandse bankrekeningen, in een fraudezaak die zijn weerga niet kent. Zijn collega's bij het fonds, met wie hij jarenlang in vertrouwen samenwerkte, zijn met stomheid geslagen. Filmmaakster en beeldend kunstenaar Barbara Visser houdt zich in haar werk veelvuldig bezig met de grens tussen werkelijkheid en fictie en is sterk gefascineerd door dit verhaal. Zij tracht het verhaal te ontrafelen en te reconstrueren, aan de hand van gesprekken met collega's en een deels fictieve in ik-vorm gestelde voice-over met reflecties van haarzelf en van Clemens K., tegen de achtergrond van beelden van het pand waar dit verhaal zich afspeelde en van door het fonds ondersteunde kunstprojecten. Ze reist zelfs naar Thailand, op zoek naar haar hoofdpersoon. Hoe kon deze man zich van betrouwbare, saaie huisvader ontwikkelen tot berekenende crimineel, wat waren zijn motieven? Was hij misschien op zoek naar die risicovolle vrijheid die hij dagelijks tegenkwam bij de kunstenaars die bij zijn fonds aanklopten?