26.000 gezichten junior - met onbekende bestemming vertrokken
26.000 Gezichten is anderhalf jaar geleden begonnen als protestactie van Nederlandse filmmakers, tegen de pogingen van de huidige regering asielzoekers te laten terugkeren die na vijf jaar of langer wachten alsnog zijn afgewezen. 26.000 Gezichten Junior laat wellicht de meest schrijnende kant zien van dit beleid: de effecten die de moordend lange onzekerheid heeft op kinderen. De kinderen die zijn geportretteerd, zijn vaak in Nederland geboren, hebben er in ieder geval het grootste deel van hun leven doorgebracht. Zij spreken de taal vloeiend, hebben beelden van een toekomst in dit land. Het is onvoorstelbaar dat onze regering deze kinderen wil wegsturen naar het land van hun ouders, waarvan zij de taal niet spreken en de zeden en gewoontes niet kennen. Bovendien is er in deze geen goed onderwijs of een positieve toekomst te verwachten.