American Dream
'American Dream' speelt zich af in het midden van de jaren tachtig in het 'bedrijfsstadje' Austin, Minnesota. Een stad waar, net zoals de meeste Amerikanen, de werknemers van Hormel geloven dat hun arbeid beloond zal worden met een 'middle-class'-levensstandaard, zoals die de afgelopen zeventig jaar was geweest. Als het Hormel-bedrijf een aanzienlijke loonsverlaging aan de 1500 werknemers van de vleesverpakkingsfabriek oplegt, worden ze wakker geschud uit hun Amerikaanse droom. 'American Dream' is meer dan een verhaal over een loonbeleidsdiscussie. De Hormel-werknemers vechten niet alleen voor hun vakbond en fatsoenlijke lonen, maar ook voor een traditionele levenswijze en opvattingen, die door de economische onzekerheid bijna worden ondermijnd.