Mijn ouders en ik
Als Gerrit van Elst besluit filmmaker te worden en in Amsterdam te gaan wonen zet dit de zeer tedere band met zijn ouders onder spanning. Mijn ouders en ik is een openhartige en emotionele poging van zoon en ouders om elkaar te begrijpen en los te laten. In 2004 integreert Van Elst de documentaire in een nieuw portret over zijn dan hoogbejaarde ouders: Ik en mijn ouders - mijn ouders en ik.