Forever Pure
De Israëlische voetbalclub Beitar Jerusalem is de meest populaire en invloedrijke club in het land; het is ook het enige team waar nog nooit een moslimspeler is gecontracteerd. Forever Pure volgt de club van heel nabij in het roerige seizoen 2012-2013. Na een voorspoedige eerste reeks wedstrijden, zorgt de schatrijke Israëlisch-Russische eigenaar Arcadi Gaydamak, een man met politieke ambities en een uiterst dubieuze reputatie, voor een schok door via een geheimzinnige transfer ineens twee moslimspelers uit Tsjetsjenië aan het team toe te voegen. De beide jongemannen worden vanaf de eerste training getrakteerd op racistische spreekkoren en fluitconcerten. ‘Dood aan de Arabieren’ en ‘Forever pure’ staat op de spandoeken. Aanvankelijk komt het verzet uit een relatief kleine groep radicale fans, maar een en ander ontaardt in een ware volksopstand en een algehele boycot. De gevolgen zijn enorm. De prestaties van het team gaan hard achteruit, de verdeeldheid onder de spelers neemt toe en de sfeer in het stadion is grimmig. Zo toont de film de verwoestende invloed van racisme.