Suffering and Smiling
Sinds de onafhankelijkheid in 1960 zijn de armoede en corruptie in Nigeria alleen maar toegenomen. Fela Anikulapo Kuti was een zanger en politiek activist die met zijn beroemde Afrobeat alle misstanden rechtstreeks aan de kaak stelde. Nadat in 1956 olie was ontdekt stroomden multinationals het land binnen op zoek naar de grootste oliebron van Afrika. De landbouw, basis voor het economische evenwicht in Nigeria, werd verwoest door de olievelden. Tegenwoordig wordt er alleen nog bier geproduceerd; de rest moet duur geïmporteerd worden. Suffering and Smiling portretteert het leven van Fela Anikulapo Kuti als voorvechter van de rechten van de gewone bevolking en laat zien hoe zijn even strijdvaardige zoon Femi hem is opgevolgd.