Just a Wedding
Nadia en Dennis passen op het eerste gezicht niet bij elkaar. Dennis is een grote, stevige vent met lang haar. Nadia is half zo groot en heeft krukken nodig om te lopen; ze is geboren met een open rug. Ze zijn echter verliefd en willen trouwen. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Zo behandelt Dennis tot Nadia‘s afgrijzen zijn auto als een vrouw en drijft Nadia tot Dennis‘ wanhoop de kosten voor de bruiloft steeds verder op.Nadia en Dennis spelen in deze genre-overstijgende film zichzelf en maken zo momenten zichtbaar die anders voor een camera verborgen zouden blijven, zoals een onverwacht aanzoek in de auto. Met romantiek en humor, maar ook met alle twijfels die bij een huwelijk horen. Glansrollen zijn daarbij weggelegd voor Nadia‘s ouders. Als haar vader twijfelt of Dennis wel de ware is voor Nadia, antwoordt haar moeder: ‘Zocht ik iemand anders toen mijn moeder zei dat jij niets voorstelde?‘Regisseuse Beverly Schaffer maakte al in 1977 een korte documentaire over de toen negenjarige Nadia, waarmee ze een Oscar won.