Focus Forward: Heart Stop Beating
In maart 2011 vervingen twee visionaire artsen van het Texas Heart Institute met succes het hart van een stervende man door een 'continuous flow'-apparaat, en leverden zo het bewijs dat een leven zonder hart mogelijk is. Onderdeel van de serie Focus Forward, een initiatief van GE en Cinelan waarin gerenommeerde documentairemakers korte films maken over de kracht van de menselijke inventiviteit en vindingrijkheid. De films vertellen de verhalen van visionaire wetenschappers, ingenieurs, wiskundigen, fysici, financiers en zelfs gewone mensen, die de vooruitgang van de mensheid een stapje verder hebben geholpen en onze wereld daarmee ingrijpend hebben veranderd.