Blind Faith - Requiem for Revolution
Eind 1989 werd het jonge Canadese echtpaar Christine Lamont en David Spencer in het Braziliaanse São Paulo gearresteerd. De wereld reageerde geschokt op het nieuws dat zij samen met acht Latijns-Amerikaanse terroristen de ontvoering van een van Brazilië's rijkste mensen beraamd zouden hebben. Christine en David verklaarden echter dat zij onschuldig waren. Zelfs toen hun paspoorten en andere persoonlijke papieren werden gevonden in een wapenopslagplaats in Managua, hielden zij vol dat ze niets met de ontvoering en andere terroristische activiteiten te maken hadden. Hun ouders, die niets eens wisten dat het stel in Brazilië verbleef, waren verbijsterd. Ze verkeerden in de veronderstellingen dat hun kinderen in Nigaragua voor een ontwikkelingsorganisatie werkzaam waren. BLIND FAITH reconstrueert de geschiedenis van deze jonge mensen, van hun jeugdjaren tot aan de gevangenisstraf, aan de hand van interviews met Christine Lamont en David Spencer zelf, hun ouders, de politiemensen die het onderzoek leidden en vele anderen. Filmmaakster Judy Jackson heeft voor haar film deze zaak tot op de bodem uitgezocht. Dit leverde haar niet alleen nog niet eerder vertoond materiaal, maar ook nieuwe bewijzen op, waaruit zij moest concluderen dat Christine en David inderdaad schuldig waren aan het hen ten laste gelegde. Jackson's sympathie gaat uiteindelijk dan ook uit naar de ouders van deze twee en ze laat zien hoe moeilijk het voor hen is om de feiten onder ogen te zien. Hoewel David's vader uiteindelijk moet aanvaarden dat zijn zoon bij de ontvoering betrokken was, probeert hij toch uit alle macht om hem uit de gevangenis te krijgen.