Hold on Tight - De Dijk
Al dertig jaar lang staat De Dijk bijna onafgebroken op de Nederlandse poppodia. Met hun karakteristieke Nederlandstalige blues en soul verwierf de band populariteit, succes, erkenning (onder andere de Edison Oeuvreprijs in 2005) en een vaste plek aan de top van de Nederlandse popmuziek. Suzanne Raes (De huizen van Hristina, The Rainbow Warriors of Waiheke Island) volgde de band tijdens het bewogen jaar 2010. Het jaar waarin ze een nieuwe weg insloegen: ze namen hun eerste internationale cd op samen met Solomon Burke, de laatste levende soullegende én een verklaard fan van De Dijk. Maar ook een jaar van verlies, waarin de droom van een gezamenlijke Amerikaanse tournee verdampte toen hun 'soulmate' volkomen onverwacht overleed. Burke was net naar Amsterdam gekomen voor een concert met de band, en hij had grote plannen met ze: "Amerika moet jullie zien!" Naast die dramatische hoogte- en dieptepunten brengt de film het alledaagse functioneren in beeld van een groep volmaakt op elkaar ingespeelde muzikanten. Hoe ze zich, met zijn allen in het busje of in de kleedkamer, opladen voor een concert. Hoe nieuwe nummers tot stand komen in een vorm van collectieve wedijver. En hoe door twijfels over de toekomst de diepe verbondenheid van de bandleden wordt blootgelegd.