Concert of Wills: Making the Getty Center
In 1984 werd het startsein gegeven voor een van de meest prestigieuze bouwprojecten van de eeuw: het Getty Center voor moderne kunst in Los Angeles. Twee jaar later, toen de plannen nog steeds in een pril stadium verkeerden, begonnen de filmmakers met het vastleggen van dit proces, dat pas op 29 oktober 1997, toen het Getty Center officieel werd geopend, ten einde was. Voor het ontwerp was de gerenommeerde architect Richard Meier aangetrokken, bekend om zijn strakke, witte gebouwen. Zijn ideeën vormden weliswaar het uitgangspunt voor de bouw, maar ze werden bepaald niet zonder slag of stoot aanvaard. Al snel bleek dat velen hun invloed wilden doen gelden, zoals de omwonenden, de beheerders van het geld, de landschapsarchitect, de museumdirecteur en de interieurontwerper. Zij maakten dit gigantische project tot een fascinerend samenspel van belangen, eerzucht, conflicten en concessies.