Goliath: Playing with Reality
Goliath is gediagnosticeerd met schizofrenie. Deze geanimeerde VR plaatst ons niet alleen in zijn schoenen, maar ook in zijn hoofd. Terwijl Goliath uitlegt wat er met hem is gebeurd, ervaren we hoe gedesintegreerd en verwarrend de werkelijkheid voor hem is. En hoeveel houvast hij juist vindt, ook sociaal, in de virtuele wereld van het online multiplayer gamen.
Wat is echter? De online gaming-wereld, waarin Goliath vrienden, plezier en haalbare doelen heeft? Of de fysieke werkelijkheid, waarin hij, zoals de VR-gebruiker meebeleeft, wordt overweldigd door psychoses? Bedenk daarbij, aldus de begeleidende voice-over van actrice Tilda Swinton, dat uiteindelijk elke werkelijkheid pas gevormd wordt in ons hoofd – of daar uiteenvalt.