Life, Animated
De ouders van de vrolijke, babbelgrage kleuter Owen Suskind staan in de jaren negentig voor een raadsel wanneer hun driejarige zoon ogenschijnlijk van het ene op het andere moment zijn spraakvermogen en fijne motoriek verliest. Autisme, luidt de uiteindelijke diagnose, en de specialisten voorspellen dat hij waarschijnlijk nooit meer zal kunnen praten. Dat lijkt jarenlang ook te kloppen, totdat Owen dankzij de door hem zo geliefde films als Aladdin en Bambi plotseling uit zijn schulp kruipt en vanuit het niets in volzinnen begint te praten. Via de animaties van Disney blijkt hij de wereld voor zichzelf begrijpelijk te hebben gemaakt, zonder dat iemand het in de gaten had. Regisseur Roger Ross Williams vertelt het inspirerende levensverhaal van Owen – inmiddels begin twintig en van plan om binnen korte tijd grotendeels zelfstandig te gaan wonen – met behulp van indrukwekkende beelden uit het familiearchief en een serie prachtige animaties, gebaseerd op Owens eigen tekeningen uit zijn jeugd.