Die Farbe Braun
De kleur bruin staat in Duitsland voor de donkerste periode in de geschiedenis. Videomaker Friederike Anders nam deze kleur als uitgangspunt in een associatieve film over heden en verleden. De film begint met een Duits echtpaar dat zijn licht laat schijnen over de immigratie in Duitsland. Vervolgens toont de film beelden van een brandend huis in Rostock waarin asielzoekers woonden. De verantwoordelijke minister levert als commentaar dat "de vreemdelingen dit geprovoceerd hebben door hun afwijkend gedrag". Friederike Anders springt heen en weer tussen heden en verleden met beelden en opmerkingen over de bruine uniformen van de 'Hitlerjugend' en de naam Braun van Hitlers maîtresse. Aan het eind wordt vastgesteld dat ook uitwerpselen een bruine kleur hebben. Het woord 'Scheisse' blijkt op veel zaken van toepassing.