A Twist in the Fabric of Space
Visuele trip die de manipulerende kracht van film gebruikt als aanklacht tegen het gebrek aan waardevol contact in een tijd van overcommunicatie, gemaakt van documentair beeldmateriaal dat de werkelijke en virtuele wereld door elkaar laat lopen. Een levenscyclus bestaand uit een verstilde oerknal, golvende lijven en een hardcore techno stadssymfonie. Beelden zijn versneld, vertraagd, digitaal gemanipuleerd, in stukken gesneden en geluid is vervormd, om een geabstraheerde werkelijkheid te scheppen die de kijker veel ruimte geeft voor het leggen van associatieve verbanden. Het verhaal wordt verteld in vier hoofdstukken. Het eerste, 'Coming Down', is een scheppingsverhaal: van een zonnestelsel, van een kind. In hoofdstuk twee, 'Holding Tight', zien we hoe op een housebeat heipalen in de grond verdwijnen waardoor een hermetische wereld ontstaat met in zichzelf gekeerde mensen. Hoofdstuk drie, 'Wanting More', is een tripachtige bloemlezing van spektakelbeelden die om aandacht concurreren bij overvoerde mediaconsumenten. In hoofdstuk vier, 'Letting Go', ontmoeten een jongen en een meisje elkaar in extase: eerst tijdens een rave en daarna in een seksscène. Belangrijke inspiratiebron voor regisseur Morgan Knibbe was de Franse schrijver/filosoof George Bataille, die schreef: "De mens herstelt zijn verloren soevereiniteit in extase."