Our Daily Bread
Wel eens een machine gezien die binnen 15 seconden alle olijven uit een olijfboom weet te schudden? neemt de kijker mee naar de plaatsen in Europa waar ons voedsel geproduceerd wordt. Verschillende productieprocessen van uiteenlopende etenswaren passeren de revue, van olijven tot biefstuk en van tomaten tot zout. De soms schokkende beelden laten zien hoe loopbanden, snijapparaten en machines het proces bepalen. Mensen, dieren en gewassen lijken slechts een bijrol te hebben in de logistiek van de voedselproductie. Zonder commentaar of uitleg krijgen we de taferelen voorgeschoteld en wordt de afstand tussen consument en product bijna tastbaar gemaakt.