Tinta roja
In de Argentijnse samenleving is moord en doodslag aan de orde van de dag. Voor een aantal journalisten van La Cronica - een belangrijke krant in Buenos Aires - betekenen het geweld, de verkeersongelukken en de aanslagen hun dagelijks brood. Elke dag zijn zij getuige van een heleboel ellende en wanneer de onderwerpen voor de voorpagina zich niet vanzelf aandienen, genereren ze deze zelf wel. Zoals Martha, die elke ochtend vanaf de redactie het mortuarium belt, op jacht naar smeuïge verhalen. Om zich staande te houden te midden van dit hectische bestaan en een zekere vorm van waardigheid te bewaren, nemen de journalisten hun toevlucht tot wrange humor en dansen zij vol hartstocht de tango. TINTA ROJA toont de ethische ambiguïteit van de sensatiepers, ‘in een land waar mensen verdwijnen en waar genoemd worden in de krant, als is het maar in enkele regels, een manier is om tevoorschijn te komen‘.