Cutting Loose
De stad New Orleans staat bekend om zijn excessen, zowel op het gebied van pittige jazzmuziek en dito voedsel als wat betreft de misdaad. 'Cutting loose' is slang voor 'uit je bol gaan' en dat is precies wat er gebeurt op Mardi Gras in New Orleans. Op deze dag, de dinsdag v¢¢r aswoensdag, hijst iedereen, rijk of arm, blank of zwart, zich in een kostuum en slaat 24 uur lang aan het feesten. Susan Todd en Andrew Young volgden een aantal feestgangers tijdens de voorbereidingen, vanaf een maand voor de grote dag. Zo zien we een arme zwarte man die zijn laatste centen besteedt aan stof en kraaltjes voor zijn gigantische kostuum van indiaanse chief. En de rijke Malise, die als koningin zal debuteren op een prestigieus bal. De homofiele Juan zal op Mardi Gras de met glitters vermengde as van zijn aan aids overleden vriend in de rivier uitstrooien. En stripteasedanseres Gio is met een enorme dildo als scepter sekskoningin van de dag. Allemaal hebben ze zo hun eigen manier om hun geheime fantasie‰n vorm te geven. Voor ieder van hen betekent Mardi Gras een korte vlucht uit de dagelijkse sleur.