It Has Already Been Ended Before You Can See the End
Een film over het einde. We noemen het “het einde” zodat we het kunnen waarnemen en zichtbaar kunnen maken, maar zodra we het einde noemen, is het al voorbij. Het einde is altijd aanwezig in het heden, zodat we het moment van het einde niet kunnen herkennen. Het einde is al begonnen, en geëindigd. Deze film is de eerste in een serie getitels PIXCANNING, Het word “pixcanning” is gemunt uit een combinatie van “pix” (picture/pixel) en “scanning”. `het is een methode om elementen op te lepelen (scanning) die door de mazen van de perceptie (pixels) dringen wanneer beelden (pictures) verschijnen of worden geconstrueerd.