Dreams
DocLab is de plaats waar dit experimentele Canadese droomproject van start gaat – een installatie waar mensen in en uit kunnen lopen. Kom binnen in de comfortabel ingerichte ruimte en mijmer weg op de klanken van de live uitgevoerde muziek. De ruimte vult zich met de beelden en gedachten van de bezoekers, die alles wat in hen opkomt in schrijfsel en tekeningen kunnen vastleggen. Een scanner laadt je droom in het systeem en vertaalt het on the spot in elektronische klanken, die op hun beurt de musici inspireren. Dit is het begin van een langlopend online-project dat moet uitmonden in een database die op allerlei manieren gevuld is met beelden, indrukken en andere grondstof voor dromen. Zoals wijzelf in onze slaap onze dromen met hun eigen wonderlijke logica samenstellen uit flarden herinneringen en emoties, zo kan ook hier een droomverhalenmachine ontstaan die aan de beperkingen van het traditionele, lineaire verhaal voorbijgaat.