Tishe!
Regisseur Victor Kossakovsky zelf omschrijft deze film als 'een komedie'. Tishe! werd geïnspireerd door zowel de eerste foto uit de geschiedenis van de fotografie, Uitzicht vanuit het raam in Le Gras (1826-1827) van Nicéphore Niépce (1765-1833), als door het korte verhaal Des Vetters Eckfenster (Het hoekraam van mijn neef, 1822) door E.T.A. Hoffman (1776-1822). Dat verhaal gaat over een verlamde man, die alleen contact houdt met de buitenwereld via het uitzicht van zijn raam. Kossakovksy maakte wat hij noemt een 'toevallige' film: “We kijken normaal gesproken niet naar dingen die zich vlak voor onze neus bevinden. Deze film is een voorbeeld van wat zich vlak bij je kan ontwikkelen, als je de moeite neemt te kijken.” Hij filmde vanuit zijn raam enkele vierkante meters straat in Sint-Petersburg, gedurende een jaar van eindeloze reparaties voor de viering van het driehonderdjarig bestaan van de stad in 2003. Keer op keer wordt de straat opnieuw opengebroken en weer geasfalteerd. De film toont het vanuit telkens hetzelfde point of view, maar met steeds andere lenzen, op andere momenten van de dag en in verschillende stijlen: realistisch, surrealistisch, abstract. De titel, het Russische woord 'tishe!' dat zoveel betekent als 'hou je gedeisd!', is het enige woord dat in de film wordt gesproken.