Een film als een biecht: alsof er geen camera in de buurt is, bidden zes Oostenrijkers openhartig tot Jezus Christus, in wie ze een rotsvast geloof koesteren. Ze doen boete, vragen Hem om gunsten, storten hun hart uit, zingen Zijn lof, stellen vragen en verwachten antwoorden. Zoals de student die, tegen de wil van zijn ouders, bijna al zijn tijd in de kerk doorbrengt en Jezus regelmatig op de hoogte stelt van zijn heldendromen en erotische fantasieën. Of de moeder van twee kinderen die al jaren haar verlamde echtgenoot verzorgt en bidt voor zijn welzijn. Op zijn bekende, genadeloze wijze registreert Ulrich Seidl hun angsten en verlangens, op zoek naar een glimp van het Hoogste.