Day after...
De Rocket is een honderd jaar oude raderboot die nog steeds met regelmaat vanuit de Bengalese hoofdstad Dhaka vertrekt om passagiers te vervoeren naar diverse bestemmingen langs de rivier. Het twee verdiepingen tellende schip heeft zichtbaar betere tijden gekend, maar is een populair vervoersmiddel voor reizigers van alle rangen en standen.
Zodra de raderen op het teken van de stoomfluit in beweging zijn gezet, neemt deze observerende film je mee aan boord. Terwijl de camera over het afgeladen dek dwaalt, beleef je ruzies onder vrienden, hoor je het relaas aan van een jonge moeder en vang je spontane gesprekken op over God, politiek, de zin van het leven of het eten aan boord.
Wat er ook gebeurt, de kapitein navigeert zijn boot kundig over de drukke, ondiepe rivier – scheldend en tierend weliswaar. Er wordt gezongen en gedanst, gegeten en gedronken, gebeden en gevlogd. Langs de route vangt de lens naast uitgestrekt natuurschoon ook hectische taferelen bij de halteplaatsen. Arm en rijk, jong en oud, Oost en West komt voorbij in deze caleidoscopische film boordevol schrijnende tegenstellingen, diepe wijsheden en alledaagse overwegingen.