Overleven in NL - het busje
In deze aflevering van de vijfdelige Nederlandse jeugdtelevisieserie Overleven in Nederland reist regisseur Katinka de Maar mee met een klein groepje kinderen dat per bus van en naar school wordt gebracht. De kinderen zijn heel verschillend maar hebben gemeen dat hun individuele leerproblematiek ze naar het bijzonder onderwijs heeft gebracht. In het schoolbusje zijn ze volledig tot elkaar en de dienstdoende buschauffeur veroordeeld. Observaties van hun hectische onderlinge schermutselingen worden afgewisseld met rustige gestileerde zwartwit portretten van de kinderen, waarin ze in voice over op intiemere vragen antwoord geven en duidelijk wordt hoe kwetsbaar ze eigenlijk zijn.