Anthrax War
De New Yorkse onderzoeksjournalist Bob Coen duikt in de herkomst van de bijna vergeten antraxbrieven uit 2001, die vijf mensen het leven kostten. Hoofdverdachte was Bruce Edwards Ivins, een wetenschapper die werkzaam was bij het laboratorium Biodefensie van het Amerikaanse leger, bij Fort Detrick in Maryland. Na zijn zelfmoord door een overdosis, stelde de FBI dat Ivins de dodelijke brieven in zijn eentje stuurde. Coen twijfelt daaraan en ontdekt op zijn reis door vier continenten steeds verdachtere zaken. De Amerikaanse regering zou in geheime laboratoria proeven doen met bacteriën die voor biologische oorlogsvoering zouden kunnen worden gebruikt. Dit 'state supported programme' zou wereldwijde connecties hebben. Coen legt de link met de (zelf)moord van dr. David Kelly, de Britse microbioloog en defensieambtenaar die als een van 's werelds belangrijkste deskundigen op het gebied van biologische oorlogsvoering werd beschouwd en wapeninspecteur in Irak was. Daarnaast beweert Coen dat er experimenten op mensen zijn toegepast en heeft hij schokkende aanwijzingen voor het bestaan van schadelijke bacteriën die op ras selecteren. Tijdens zijn reis en via allerlei interviews laat hij zien hoe lucratief deze nieuwe geprivatiseerde industrie is. Bob Coen was vijftien jaar lang CNN-correspondent in Afrika en noemt zich nu "een verbanneling uit mainstream media."