Umbrella...
Arbeiders, boeren, soldaten, studenten en verkopers; vijf groepen die in de jaren vijftig van de vorige eeuw deel uitmaakten van de Chinese maatschappij. Sinds eind jaren zeventig werd de welstand groter en vertrokken talloze mensen van het platteland naar de stad met hoop op een beter leven. In vijf hoofdstukken volgt Haibin Du de nog altijd bestaande groepen. Hij filmt arbeiders in een fabriek waar paraplu's gemaakt worden, parapluverkopers in een groothandel, soldaten in opleiding, studenten op zoek naar bijbaantjes en de boeren die wachten op regen. Alle opnames vinden plaats in de maanden voor, tijdens en na het regenachtige Spring Festival.