24th Street
Er is in China steeds minder plek voor sjacheraars zoals Su, een man die een bouwvallige eettent neerzet bij een grote bouwplaats op de 24e straat in Hangzhou. Zonder vergunning, illegaal, dus het wekt geen verbazing als hij – met de andere illegale bewoners van de bouwplaats – door de autoriteiten wordt weggestuurd. Su en zijn vriendin Qin gaan vrolijk op zoek naar een andere plek, waar ze weer aan het bouwen slaan. Maar door de snelle stedelijke ontwikkeling wordt hij ook daar algauw verdreven. De eeuwige zwerver Su besluit naar huis te gaan, op het platteland, waar zijn vrouw en kinderen, én Qins familie nog wonen. Het stel krijgt na een afwezigheid van dertig jaar bepaald geen warm onthaal. Filmmaker Zhiqi Pan volgt de avonturen van Su en Qin observerend, maar bemoeit zich er soms ook mee, als Su zonder scrupules andere mensen oplicht bijvoorbeeld. Met zijn kleurrijke hoofdpersonage geeft de filmmaker een originele draai aan het gegeven van de modernisering in China, en de kleine man die het niet kan bijbenen.