Supermensch The Legend of Shep Gordon
Wie de afgelopen decennia in de Amerikaanse entertainmentindustrie werkte, kent Shep Gordon; manager van artiesten als Alice Cooper, Blondie en Luther Vandross. Een levende legende die tussen een wild bestaan en een bloeiende carrière in de muziek tijd vond om het fenomeen 'celebrity chef' in de markt te zetten. Een opmerkelijk mens, vol fantastische verhalen en gezegend met een empatisch doch pittig karakter. Vriend Michael Douglas: "Hij kan echt compassie hebben, maar hij kan ook een motherfucker zijn". In deze debuutfilm van acteur Mike Myers wordt een waar fenomeen geportretteerd, die opereerde in de tijd dat nog niemand precies wist hoe je een muzikant effectief in de markt zette. Gordons leven bestond uit seks ("No head, no backstage pass"), drugs, rock-'n'-roll en met wat geluk een grote pot geld erbij. Alice Cooper, die Gordon al 43 jaar als manager heeft, zegt: "Hij schreef de handleiding, en alle anderen lezen er alleen maar uit". Middels archiefopnames, foto's en talloze geweldige, vaak van de pot gerukte anekdotes over het vak – opgedist door diverse beroemdheden en Gordon zelf – vormt zich een beeld van een man die zo veel avonturen in één leven propte, dat zijn privébestaan er soms bij in schoot.