Sex 1
"Is dat alles? Is dat waar iedereen het over heeft? It sucks!" Aldus het commentaar van een van de dames in de korte artistieke documentaire Sex 1, over haar eerste keer. Voor een ander was haar ontmaagding juist de meest opwindende ervaring van haar leven en ze vertelt er openhartig en gedetailleerd over. Voor mannen die willen horen hoe vrouwen onderling over seks praten: in deze film komt die wens uit. De drie Françaises Elise, Morgan en Jessica kletsen buiten beeld giechelig over hun seksuele ervaringen, ultieme orgasmen en voorkeuren in de slaapkamer. Bij die gesprekken plaatste debuterend filmmaker Cécile Mille portretten van willekeurige mannen die ze op straat filmde in Parijs. Jong, oud, donker, blank; uiteenlopende types kijken steeds tien seconden stoïcijns de camera in terwijl de kijker vrouwen dingen hoort zeggen als "iedereen zou moeten masturberen, het is superbelangrijk". Het wekt de indruk dat de heren in alle ernst luisteren, of misschien zelf het onderwerp van gesprek zijn. De manier waarop ze zijn gefilmd is non-erotisch; in hun winterjas op de Parijse straat staan ze duidelijk buitenspel bij de vrouwelijke intimiteiten. De blikken van de mannen roepen een voyeuristisch gevoel op -- ondanks dat geen van de vrouwen in beeld is geweest.