My Dearest F#cking Phone
Claudia heeft, zoals veel tienermeisjes, een intense haat-liefdeverhouding met haar smartphone. “Je maakt me vrolijk, geeft me afleiding, maar ik word soms ook verdrietig van je,” vertelt ze in de voice-over. Haar bespiegelingen (tegen)over haar telefoon, maar vooral over haarzelf en haar “niet echt heel leuke” leven, vormen de rode draad in het verhaal over deze tiener. Ze voelt zich alleen en onzeker, wat wordt gevoed door de foto’s van mooie, succesvolle en plezier makende vriendinnen op Instagram. De camera volgt Claudia een korte periode in haar tienerleven, op bezoek bij en op stap met haar vriendinnen – waarbij hun telefoons steeds een belangrijke rol spelen – en in sfeervolle beelden als ze alleen is met haar telefoon. Samen met Claudia duiken we ook de wereld in die ze zelf heeft geschapen, een virtuele wereld bestaande uit haar likes en voorkeuren, die echter is dan het leven zelf. Het is geen wonder dat ze opziet tegen de vakantie, want dat betekent geen internet. Opvallend genoeg blijkt die wifiloze periode een doorbraak te betekenen voor Claudia.