Hotel of the Stars
In het centrum van Hollywood ligt aan de Franklin Avenue een hotel waarin vroeger filmsterren logeerden, maar dat nu nog slechts op vergane glorie teert. Beroemdheden komen er niet meer, wel dromers uit alle windstreken die een carrière in Hollywood najagen. “Ik vond het geweldig om mezelf in Technicolor te zien,” zegt een van hen over de eerste keer dat hij zichzelf in een straatscène voorbij zag komen. Voor de meesten zal de droom van een Hollywoodcarrière altijd een illusie blijven. Met slecht betaalde figurantenrollen in Hollywoodfilms – tijdens de opnamen van de documentaire figureerde een aantal van hen in Martin Scorsese’s Raging Bull – houden zij met moeite het hoofd boven water. Bang Carlsen’s camera geeft hen duidelijk de kans om hun talent voor “doen-alsof” te etaleren, al lijken ze dat bij gebrek aan een publiek voornamelijk aan te wenden om zelf de moed erin te houden. In een vaak komisch, soms tragisch portret van een aantal hotelbewoners legt Hotel of de Stars scherp de diepe kloof tussen droom en werkelijkheid, armoede en succes in de Amerikaanse samenleving bloot.