Full of Dreams
De sprankelende Anne Fee (10) woont met haar ouders, haar broer en acht mannen met een verstandelijke beperking in een Thomashuis. Zij vindt het heerlijk: als ze even geen leeftijdgenoten heeft om mee te spelen, kan ze altijd bij een van haar huisgenoten terecht. Ze doet spelletjes met ze, kijkt met ze naar de wolken en kletst met ze over het leven. Die ontspannen, intieme gesprekken gaan over onschuldige dingen, zoals meisjes, maar Anne Fee stelt, misschien onbewust, ook confronterende vragen, zoals: “Vind je het erg om gehandicapt te zijn?” Als er in het Thomashuis een buurtfeest is, besluiten Anne Fee, Bob (24) en Olivier (25) een glitter- en glamourband te beginnen en een speciaal lied voor het feest te schrijven. Maar waarover? Al brainstormend blijkt hun belevingswereld deels hetzelfde, maar zijn er duidelijk ook verschillen. Als Olivier begint over de bezuinigingen, heeft Anne Fee geen idee waarover het gaat. In veelzeggende, soms vertederende kleine momentopnamen wordt een beeld geschetst van het leven van Anne Fee en de bewoners. Het Thomashuis biedt aan allemaal een veilige thuishaven. Alleen weet Anne Fee zeker dat ze zal uitvliegen. Voor haar vrienden is dat nog niet zo evident.