Taking the Plunge
Swimming lessons are very exciting for most children, especially on the day you go for your certificate. Kaleigh is one of those kids. She's 10 years old and can't swim yet, even though most of her peers can. As well as learning to swim, Kaleigh really wants to have lots of friends. Except for when she's invited to a friend's birthday party where there's a pool, because then she claims to have a bellyache. At least that's better than letting everybody see that she has to wear inflatable armbands in the water. "In my head, everybody says, 'You can't even swim! Ha, ha, ha!'" And Kaleigh thinks that's stupid. There's a special reason why Kaleigh didn't manage to get a certificate. It's got something to do with her father, a bouncer at the Get Down. But this time she's sure it's going to work out. Taking the Plunge is a light-hearted children's film shot from the perspective of the child - and sometimes she's even allowed to sit in the director's chair.