Reportero
Op stap met de door de wol geverfde verslaggever Sergio Haro van het Mexicaanse weekblad Zeta betekent een inkijkje in de nietsontziende, gruwelijke praktijken van de drugskartels en de corruptie die het werk van de journalist en zijn collega's zo gevaarlijk maakt in het noorden van Baja California, in de grensstreek met de Verenigde Staten. Ze zijn hun leven niet zeker, maar gaan vol overtuiging door met hun onderzoeksjournalistiek om de waarheid aan het licht te brengen en man en paard te noemen. Zo houden ze de erfenis hoog van Jesús Blancornelas, die dertig jaar geleden het blad oprichtte. Verschillende medewerkers van Zeta zijn sindsdien vermoord, en Blancornelas zelf was op 27 november 1997 het doelwit van een aanslag. Hij raakte zwaargewond, maar overleefde het. In een evenwichtige verteltempo word je via interviews, reportages, archiefbeelden en nieuwsfeiten meegevoerd in leven en werk van Zeta en haar medewerkers. Het blad wordt in Amerika gedrukt, omdat "dat onze vrijheid van meningsuiting garandeert. Zeta hielp om die vrijheid naar Baja California te brengen." Dat doen ze bijvoorbeeld door de overduidelijk vervalste pasfoto's van tientallen corrupte ambtenaren te publiceren, of cruciale informatie van een uitgelekte video-opname met een gemartelde drugsbaron te openbaren. Maar de weg naar échte verandering is lang en bloederig.