Dear Beautiful Beloved
De oorlog in Oekraïne stopt niet bij de frontlinie. Naast tienduizenden soldatenlevens heeft de Russische invasie al duizenden Oekraïense burgerslachtoffers gekost. Daarbovenop werden velen verdreven uit hun vertrouwde omgeving. Huizen zijn onbewoonbaar geworden, gezinnen ontwricht en op de vlucht gejaagd.
Dear Beautiful Beloved is het nauwgezette en gevoelige verslag van verschillende zorgoperaties, die steunen op een tomeloze inzet van vrijwilligers. Zij vangen vluchtelingen op om hen de weg te wijzen op treinstations, rijden dwars door Oekraïne om lijken op te halen, noteren en bewaren zorgvuldig hun eigendommen, of helpen ontredderde bejaarden om zich thuis te voelen in kale opvanghuizen. Onvermoeibaar ploeteren ze door. Ook bittere tijden kennen lichtpuntjes, die nooit normaal mogen worden.