Farrebique - les quatres saisons
Van 1944 tot 1946 draaide Georges Rouquier de film farrebique. De titel was ontleend aan de naam van de hoeve die Rouquier gekozen had als centraal punt voor een documentaire over het leven van de landbouwers uit Goutrens in de Aveyron, de streek waaruit hij afkomstig was. We zien hoe men zich voorbereidt op de winter, praat over de dagelijkse dingen, zoals wel of niet een uitbreiding aan het huis maken. Dit eenvoudige uitgangspunt heeft regisseur Rouquier in staat gesteld een po‰tisch portret van het leven op het land gedurende de vier seizoenen, een kroniek van een familie te maken. De film kreeg in 1983 een vervolg met biquefarre.